Zaštita automobila od visokih temperatura

Sunce i visoke temperature mogu relativno brzo da dovedu do oštećenja materijala kod automobila,  što će dovesti do pada estetske dopadljivosti, i što je još gore, do pada finansijske vrednosti vozila. Još jedna velika poteškoća kod ovakve vrste šteta je to što je vrlo teško i neisplativo promeniti delove komandne table, plastike ili kože koji su stradali.

Kako da izbegnete ovaj problem, koji je najviše izražen u kasno proljeće i na leto, kada se temperature vazduha znatno povećavaju.
Ako se uzme u obzir veliki finansijski izdatak koji pretrpite pri kupovini novog automobila, pa i novijeg korišćenog vozila, zaštita enterijera od uticaja vrućine je isto tako bitna kao i ostale stavke u programu održavanja vozila.

Važno je shvatiti da oštećenja koja su rezultat uticaja sunca i vrućine mogu da budu vrlo različite prirode i da pogode ne samo komandnu tablu, već i ostatak kabine, uključujući i sedišta i tapacirung, tako da  vrednost automobila može da padne i za hiljade eura.

Za zaštitu enterijera od sunca ne postoji jednostavan način, već treba preduzeti nekoliko mera zajedno, da bi se uticaj teperatura smanjio na minimum.

Naravno, kada je god to moguće, automobil treba parkirati u hladovinu. Pošto ovo nije uvijek moguće, treba proceniti koje parking mesto je najpogodnije, pa čak i na koju stranu treba okrenuti vozilo da bi se izbegao direktan uticaj sunčevih zraka na najosjetljivije površine.

Suštinski faktor u ograničavanju oštećenja na automobilu leži u spoznaji da nije sunce jedino što pravi štetu, već veliku ulogu ima i temperatura koja je povezana sa njim. Temperatura u automobilu može da naraste i do 70 stepeni Celzijusa kada je automobil izložen suncu, a jedan od dobrih načina da sprečite razvoj ovolike temperature  je da spustite stakla za po par centimetara.

Jedan od načina za sprečavanje prodora sunca i toplote je zatamnjivanje stakala folijom, ali pošto je to zakonom zabranjeno, preskočićemo ovu meru.

Umesto toga, možete da nabavite zavesice koje se lako montiraju i koje su relativo jeftine, a koje će vam dobro poslužiti i u vožnji posebno kada želite da najmlađe sačuvate od vrućine.

Najbolja i najjednostavnija zaštita komandne table je reflektujuća površina koja se pričvršćuje za vetrobransko staklo. Ona se obično može sklopiti, jednostavna je za upotrebu i napravljena tako da apsorbuje vrućinu.

Takođe, uz sve ove mere treba iskoristiti i auto-kozmetiku, to jest neko od sredstava za zaštitu kože i plastike koja se prskaju ili utrljavaju u površine širom kabine. Sedišta možete zaštititi upotrebom presvlaka.

Ipak, ako svi ovi sistemi zakažu i posle napornog dana moramo da se vozimo u usijanom automobilu, koji je način da se auto najbrže rashladi? Ključna stvar je da se vreli vazduh iz kabine što pre zameni novom količinom svežeg.

Najjednostavnji način je da spustite sva stakla sa jedne strane a da brzo otvarate i zatvarate vrata sa suprotne strane. Mislimo da ćete tako najbrže provetriti unutrašnjost automobila.

Nakon toga možete započeti vožnju sa dijagonalno otvorenim prozorima kako bi promaja  što efikasnije zamenila vazduh u kabini. U ovim trenuctima i klima-uređaj može da doprinese rashlađivanju pod uvslovom da nije uključena recirkulacija vazduha.

Pojedini novi modeli automobila imaju sisteme za daljinsko aktiviranje klime, tako da i u nekoliko minuta pre vožnje mogu rashladiti kabinu pre nego što vlasnik uđe u vozilo.

solarismedia

Vesti iz istočne Srbije