Skupština grada Bora: UGOVARA SE JAVNI PREVOZ NA 15 GODINA. GDE JE TU INTERES GRAĐANA?

Bor, S.M. – Odbornici Skupštine grada Bora, iako se opozicija protivila, usvojili su Predlog odluke Projekta javno-privatnog partnerstva za gradski i prigradski prevoz putnika na području grada Bora. Projekat predviđa da se ova delatnost ububuće ugovori na 15 godina i da se izdvajanja povećaju za 10 odsto u poređenju sa prethodnim. Reč je o ukupnom godišnjem izdvajanju iz lokalnog budžeta od 221 milion dinara.

U obrazloženju gradonačelnika Aleksandra Milikića i još nekih odbornika, rečeno je da je javni prevoz u Boru treći po organizovanosti u zemlji i da je to izvanredan uspeh, ali da će se novim projektom obezbediti još 32 savremena autobusa, urediće se 204 stajališta, otvoriće se nove linije. Uostalom, projekat je dobio pozitivno mišljenje odgovarajuće, stručne republičke komisije. Predstavnici opozicionih stranaka, Dragan Marković i dr Prerdrag Balašević, kao i odbornik Milivoje Janošević smatrali su da je realnije da se ugovor sačini na rok od pet, pa i deset, a ne 15 godina i da tu ne vide “interes građana”, mada je i sadašnji prevoz korektan, čak i odličan. Oni su, u suštini, bili i protiv uvećanja svakog troška, jer budžet se sve lošije puni, a nisu rešeni gorući problemi u javnom sektoru, posebno kada su u pitanju dugovanja Toplane i Vodovoda.

-Ovde kod prevoza jedino privatni partner ima sigurnost i obezbeđen prihod. Za 15 godina može mnoga toga da se desi, recimo gorivo da pojeftini. Istovremeno ućutali smo se o projektu nove bolnice. Nije dobro što su i subvencije u ovoj godini Toplani (25 miliona) i Vodovodu (10 miliona dinara) smanjene. Ima i puteva (Bor – Majdanpek, na primer) koji bi trebalo da se pod hitno obnove. Posebno je važno da li postoji još neki grad sa tolikim izdvajanjem za javni prevoz – upitao se Dragan Marković dodajući da nije uredu što se ne otvara potpuno izgrađeno obdanište u NGC-u, tek što se ne biraju novi saveti u mesnim zajednicama ili zašto se ne odgovara za bezuspšeno renoviranje Doma kulture u Gornjanu?

Dragan Žikić i Ljubinka Jelić istakli su da je projekat za javni prevoz dobar i da će se od prodaje karata u budžet godišnje slivati blizu 60 miliona dinara, tako da će iz gradske kase za tu svrhu  – objektivno – odlaziti 141 milion dinara. Do sada je godišnji priliv u budžet od prodaje autobuskih karata bio između 40 i 50 miliona dinara. To će, naglasili su, omogućiti kvalitetniji prevoz građana.

Odbornik, dr Goran Golubović predložio je da se razmotri mogućnost besplatnog prevoza za sve građane, ali da se ne povećavaju troškovi. Na taj način najviše bi se pomoglo najsiromašnijima i radnicima koji žive na selu.

Odbornici su usvojili i predloge poslovanja većine javnih preduzeća kojima je odobrena pomoć od ukupno 80 miliona dinara.

Odbornik Janošević posebno je govorio o potrebi odgovornijeg rada u javnim opreduzećima, podsećajući da se, uprkos starim dugovima i još nekim nedaćama, “u Toplani poslednje tri godine dobro radi otkako je direktor Milutin Simić”.

Čulo se i to da u najvećim investicijama za Bor treba da učestvuje i država i da je suština problema u Vodovodu ogroman gubitak pijaće vode u mreži. Ako bi se, nakon mnogo godina, samo to rešilo, Vodovod bi poslovao pozitivno. Potrebno je više razmišljati, rečeno je, i o korišćenju zemnog gasa koji će neminovno stići i u Bor. Usvojeni su i izveštaji i planovi za 2021. godinu Lokalnog akcionog plana za zapošljavanje i Štaba za vanredne situacije.

 

solarismedia

Vesti iz istočne Srbije