Milutin Simić: TOPLANA PEVAZILAZI KRIZU I POSTAJE USPEŠNO I STABILNO PREDUZEĆE

Bor, S.M. – Direktor JKP Toplana, Milutin Simić (iako je još 15. aprila završena grejna sezona), ispunio je obećanje i grad je i u veče Đurđevdana, 6. maja. Kao i danas, imao tople radijatore, isto kao što je bilo i za 1. maj i ranije, 23. aprila, a glavni razlog je – haldno vreme. Ovaj, kao i još neki potezi menadžmenta Toplane, smatraju se i “okretanjem lista” u organizaciji i poslovanju ovog javnog preduzeća od vitalnog interesa za ceo Bor. Doduše, ima i drugačijih mišljenja koja se svode na primedbu da je portekla sezona izgurana sa dosta teškoća i sa previše zastoja zbog sanacija dotrajale toplovode mreže i “iskakanja” na B-magistrali.

-Nadzorni odbor je odlučio da, u skladu mogućnosti, grejemo grad i u maju kad temperatura padne ispod deset stepeni. Smatramo da je dobro što je u stanovima bilo toplije jer je Đurđevdan i slava Grada i mnogih naših građana. Zaista, tu nema ničeg lošeg, pogotovu što je preporuka nadlženih u državi da se dežura do 3. maja. Mi smo i 23. aprila jedini u Srbiji imali grejanje u stanovima, što je uglavnom prošlo nezapaženo, ali je očevidno da se trudimo da poboljšamo ceo naš rad i narednu zimu dočekamo spremniji nego ikad ranije, recimo od kada je Toplana izašla iz sistema RTB-a. A to što ima i drugačijih mišljenja, to je apsolutno razumljivo i svaka dobronamerna primedba i kritika je od koristi. Bez obzira na sve, sezona je završena uspešno – kaže Milutin Simić dodajući da ima i isključivanja i novih uključivanja u sistem grejanja.

 

Radilište na B-magistrali prema NGC-u i okolnim ulicama je otvoreno još pre tri nedelje, znači li to da će se rekonstrukcijom konačno rešiti kompletno grejanje tog dela grada?

-Grad je obezbedio ukupnono 80 miliona dinara da se B-magistrala kompletno uradi kako valja i to je garancija da iduća sezona može spokojno da se očekuje. Imali  smo čak 15 većih “pucanja” vrelovoda na tom delu mreže. Građani su imali strpljenja tokom zime kad su radijatori bili mlaki ili hladni. Četiri puta smo umanjivali račune za nekvalitetno grejanje ili neisporučenu toplotnu energiju, jednaput i za ceo grad. Ranije toga nije bilo, i ako se i dešavalo – podnošeni su pojedinačni zahtevi. Sada se to efikasnije rešavalo i bez zvaničnih zahteva građana. Uveli smo i treću, noćnu smenu, tako da se, prvenstveno na pucanju vrelovodnih cevi, radilo i dan i noć. Pre dve nedelje smo premostili i dovod struje koja sada stiže sa najbliže trafo stanice, a ne iz Krivelja, gde je zbog preopterećenosti dolazilo do čestih “strujnih udara”. Postaraćemo se da što pre rešimo i pitanje energenata za narednu sezonu.

 

Ipak, glavna nedaća su dugovi i uopšte poslovanje preduzeća, kako se reašava taj, gorući problem?

-Grad je i ove godine obezbedio subvencije, ali je i dato do znajna da ovakva podrška neće moći da traje u nedogled. Sve činimo kako bi se što bolje organizovali, kako bi ostvarili uštede i domaćinski se ponašali. Podmlađujemo kadar i stvaramo uslove da već ove godine – ne računajući ranije dubioze – ne napravimo poslovni minus. Ubeđen sam da je to moguće. Sa redovnijom naplatom naših potraživanja koja nisu mala i sadašnjom podrškom grada i države, neće se više praviti gubici. Nedavno smo bili domaćini svim toplanama Srbije, gde je zauzet stav da se odlučnije krene u osavremenjavanje i korišćenje novih, jeftinijih energenata. Stav je da više ne smemo da dozvolimo loše poslovne poteze i opuštenost. Jer, imamo mogućnosti da poslujemo pozitivno i da se kompletno oslonimo na sopstvene snage.

 

Godinama je u Toplani vladala nesloga, bilo je raznih klanova, opštinska vlast se previše upuštala u vođenje poslovne i svake druge politike…?

– Sve je to tačno. Bilo je i javašluka, kriminala, upliva politike. Sada razvijamo zavidne međuljudske osnose, gledamo da svako pošteno zaradi svoju platu, da se razumemo i pomognemo, ali i da se odgovara za svoje obaveze. Profesionalan odnos prema radu mora da postoji i to je pravilo koje se podrazumeva. Hoćemo, i možemo, da budemo u vrhu najefikansijih i po svemu najboljih toplana u Srbiji. To će biti i interes svih zaposlenih, ne samo rukovodstva. Jer, naš osnovni zadatak je da u predstojećoj sezoni obezbedimo kvalitetno i uredno grejanje u svakom od 12 i po hiljada stanova i kuća i u celom poslovnom prosotoru. To jeste velika obaveza, ali i izazov. Ukoliko se budu ponavljali neki raniji problemi, izgubićemo poverenje građana. Tako nešto ne sme da se desi i mi smo apsolutno svesni odgovornosti – zaključio je Simić na današnjoj konferenciji za medije.

 

 

solarismedia

Vesti iz istočne Srbije