Borska skupština: Aerodrom predat državi, javni sektor u teškom položaju

Bor, S.M. – Aerodrom u Boru izgrađen je 1986. godine samodoprinosom i zahvaljujući RTB-u, nikad nije bio u službi, više smo se hvalili, nikad konačno nije ni završen. Neće biti dat kineskoj firmi, nego državi koja ima preduzeće “Aerodromi Srbije” i država će najbolje brinuti o objektu. Drugačija mišljenja dolaze od onih koji su skloni jeftinim političkim poenima – rekao je gradonačelnik Bora Aleksandar Milikić u početku današnje žučne rasprave na skupštinskom zasedanju.

Jedini predstavnici opozicije, dr Predrag Balašević (Narodna vlaška stranka) i Miki Janošević (Vlaška stranka Most) odmah su reagovali.

-Ovo je samo nastavak nedomaćinskog ponašanja aktuelne vlasti. Predaja aerodroma je isto što i besplatna predaja zgrade Instituta. Ubeđivanje da će za deset godina biti izgrađen novi aerodrom na drugoj lokaciji, čista je izmišljotina. Tamo je rudarsko zemljište i aerodrom će doživeti sudbinu Jezera, Brestovačke banje, pretvaranja okoline grada u rudarske kopove, odricanje od 2,5 milijardi bivšem RTB-u, čudne odluke o eksproprijaciji i upisivanja u katastar zemljišta drugim vlasnicima… Ko ovde štiti građane ako to ne čini lokalna vlast. Očigledno je da su na mestu aerodroma već rudari – rekao je dr Balašević.

-Što se tiče aerodroma, nema ni govora o političkim poenima. Ovde se zna politički pobednik. Zna se i ko je dao za džabe zgradu Instituta. Šta će piljare kod generalne direkcije ? – upitao je Janošević.

Gradonačlenik Milikić je odgvorio:

-Aerodrom će jedino funkcionisati u vlasništvu države. Sačuvaćemo ga, određena je i nova lokacija. Za povrtnjake na gradskom zemljištu poslata je inspekcija, i tako neće moći da se radi. Došlo je i do čudnog upisa imovine u Krivelju, i to je odgvornost pojedinaca, sve će se prekontrolisati. Dešava se i to, nažalost. Štaviše, imamo 8000 parcela u posedu bivšeg RTB-a u području Jezera i u okolini Bora koje treba da prenesemo u vlasništvo Grada. Brestovačka banja je davno prodata privatniku sa svim izvorima, ko je tad bio na vlasti?

Dr Balašević je prokomentarisao da se ovde grade rudnici a ne aerodromi i da je, u svakom slučaju, reč o štetnoj političkoj odluci potekloj iz Beograda.

Predsednik gardske skupštine, Dragan Žikić je podsetio da je aerodrom građen u sklopu projekta socijalista i turističkog naselja “Jelen – Hajat” na Crnom vrhu i da je tadašnja nova vlast, kao i mnoge druge projekte, zaustavila i upropastila.

Polemisalo se i o poslovanju javnih preduzeća. Na primedbe opozicije da je gubitak u prvom tromesečju uz kreditne i ostale dubioze znak za uzbunu i da dugogodišnjem odugovlačenju rešavanja gorućeg problema treba da dođe kraj. Najviše se raspravljalo o tome koja je vlast u poslednjih deset i više godina najodgovornija za sunovrat javnog sektora na čelu sa Toplanom i Vodovodom. Gradonačelnik Milikić je objasnio da postoje teškoće, ali i rešenja i da je i država Srbija spremna da pomogne gradnju manjih ekoloških toplana, da se osavremeni vodovodni sistem, izgradi Fabrika otpadnih voda.

Dragan Žikić je, sumirajući raspravu, podsetio da javnim preduzećima nikad nije bilo lako i da se uvek poslovalo s teškoćama, i da je svaka vlast imala probleme.

Odbornici su većinom glasova usvojili predlog da se aerodrom preda državnom preduzeću na upravljanje, a usvojen je i izveštaj o tromesečnom radu i poslovanju javnih preduzeća.

solarismedia

Vesti iz istočne Srbije