Bor: ODBORNICI O BUDžETU, JAVNIM PREDUZEĆIMA, DUGOVANJIMA, JAVNOM PREVOZU, GREJANJU…

Bor, S.M. – Planirani budžet grada Bora za predstojeću, 2021. godinu iznosiće 2 milijarde i 277 miliona dinara, što je manje od ovogodišnjeg za 944 miliona. Zašto je to tako, pogotovu što je došao novi vlasnik za bivši RTB Bor. Cifra od 300 miliona dinara koliko Ziđin godišnje izdvaja na ime zakonskih obaveza za Bor nedovoljna je s obzirom koliko će se uništiti zemljište, voda, putevi u više okolnih sela. Krivelj je, na primer, primoran da se komletno iseli.Ovde se proizvodi zlato i to se smatra bogatstvom. Poseban problem je polovično punjenje budžeta za devet meseci ove godine. Razlozi su – pojava pandemije i državno uzimanje novca po nekim osnovama, koji je ranije pripadao opštinama i gradovima. Ipak, i dalje je rak rana poslovanje Toplane i Vodovoda, gde bi trebalo da se otpiše deo duga, prevashodno za utrošenu električnu energiju. Ova dva preduzeća za struju duguju više od dve milijarde dinara. To je istaknuto na današnjoj sednici Skupštine grada Bora, čiji su odbornici usvojili i odluke o lokalnim taksama, korišćenu javnih površina, nekim kadrovskim promenama…

O programu poslovanja JKP “3.oktobar” govorio je v.d. direktor, Igor Mitrović.

-Naš program je realan i zasniva se na tržišnom poslovanju. Nećemo zavisiti isključivo od gradskog budžeta. Smnajićemo i troškove. Očekujem pozitivan bilans.

Milivoje Janošević smatra da je grad prljav najviše zbog teretnog transpoprta, da Komunalno preduzeće treba da nabavi novu opremu, da saveti mesnih zajednicama u selima ne rade i da je šteta što nema gradske zaobilazne saobraćajnice.

Slaviša Frišković, dirktor JKP za stambene usluge, rekao je da  privreda i građani duguju sveukupno oko milijardu dinara i da je akcija reprograma delimično uspela. Ali, i iduće godine se nastavlja još jačim tempom, tako što će se sve učiniti kako bi najpre najveći dužnici (ima onih i sa minusom od više stotina hiljada dinara) platili obaveze. Za 55 dugogodišnjih neplatiša prinudjeni smo da se obaratimo sudu. Verovatno i u još nekim slučajevima, ukoliko ne prihvate reprogram i sa  otpisivanjem kamate.Jer, kao po pravilu glavni dužnici su građani sa najviše para. Rok za reprogram biće neograničen.

I gradonalenik Milikić se složio sa time da se obaveze prema gradskom javnom sektoru moraju izvršiti, jer ako bi bilo drugačije, kako to objasniti urednim platišama. A ovakav, povoljan reprogram nema ni jedna lokalna samouprava u Srbiji. U Vodovod se poslednjih 30 godina nije značajnije ulagalo, ogropmni su gubici vode na mreži. Već smo za bivšu Apotekarsku ustanovu platili 120 miliona dinara, naći ćemo rešenje i za ostale gubitke. Ali, šta vredi ako se ništa drugo ne promeni, pa opet se počne sa lošim poslovanjem. Uložili smo veliki novac u kompletnu obnovu oko kilometar glavne ulice i sad nema vode u podrumima. Znači, nisu ovo problemi od juče, a mi smo u ovoj godini uradili dosta. Iduće godine biće završen i put Bor – Selište.

Dragan Marković, javljajući se više puta za reč, kao i još neki odbornici, napomenuo je da je velika nedaća i “partijska nabavka uglja”.

-Može direktor da bude i neko pametan poput Nikole Tesle, ali ako se partija meša u poslovanje

firme ništa mu neće pomoći. Predlažem da država vrati 2,5 milijarde koliko je opština oprostila budetskih para državnoj firmi. Onda bi lako rešili nedaće u javnom sektoru, naravno uz odgovorno ponašanje menadžmenta. Da li je samo korona kriva što je bilo previše obećanja – od gradnje puteva (primer je put Seliše – Bor) i vodovoda, pa redom. Ne slažem se i da deset odsto budžeta ode za javni prevoz. To je mnogo za naš grad, a posebno ugovor od 15 godina. Stvorićemo čistog monopolistu. Mora se žustrije boriti u vrhu vlasti da Bor dobije sve što zaslužuje. Ja tu borbu zasad ne vidim.

Dr Goran Golubović energično je protiv rekonstrukcije stare bolničke zgrade zalažući se za izgradnju novih objekata u zdravstvu. On smatra i da “nešto u razvoju grada i okoline treba menjati”.

Dr Predrag Balašević smatra da nije u redu što je odbijen njegov amandman da se za prijem dva lekara i pet medicinskih sestara izdvoji 12 miliona dinara, jer je to opšti interes. Ugovor sa prevoznikom je nepovoljan, pa od novih para za 15 godina izdvojiće se više od 3 milijarde. Dosadašnji ugovori bili su na tri godine. To je “zarobljavanje budžeta” i apsolutni monopol. On i Dragan Marković su upitali zašto i nezaposleni sa Zavoda nisu dobili pomoć u dosadašnjem toku pandemije.

Gradonačelnik Milikić je obrazložio da je povećanje para za javni prevoz zbog toga da građani dobiju najbolje uslove, jer se planira kupovina 32 nova autobusa, kao i izrada savremenih stajališta i uvođenje većeg broja linija.Uostalom, o tome će se raspravljati sledeći put. I plaćanje do 30 odsto od utrošene energije za svakog ko se isključi iz vrelovodne mreže neće biti problem, svi korisnici će biti blagovremeno i o svemu detaljno obavešteni. Tako se već radi u nekim većim gradovima. Strategija o razvoju turizma je usvojena, ali za takav projekat potrebno je pet do deset godina.

 

Foto Arhiva

 

solarismedia

Vesti iz istočne Srbije